חפש בבלוג זה

יום שבת, 12 באוקטובר 2013

מיהם האנשים שמובילים את ה'מחאה' לייצוא הגז לחו"ל ?

המחאה של התנועות החברתיות בקיץ 2013, מאופיינות בפעילות בולטת, של עיתונאי דה מרקר וכלכליסט כנגד  המערכת הבנקאית והתאגידים הפיננסים וכנגד מדיניותה הכלכלית של הממשלה.

עיתונאים אלו דואגים מדי יום  לצייץ בטוויטר  מדי יום ולקרוא לעם ישראל לצאת למחאה כנגד גורמים אלו.

מדוע אותם עיתונאים מתעלמים במופגן מהתמודדות עם השאלה, האם כדאי לייצא את הגז או לא, כפי שהפניתי אליהם את השאלה, אך הם התחמקו במופגן כולם כאיש אחד ממתן תשובות..




לצורך כך חיפשתי בטוויטר את כול הצייצנים שמצייצים בקביעות כנגד ייצוא הגז.
והגעתי לכמה שמות, כפי שרואים בתמונה : אתר העוקץ , ב' זה אוהל, חברת הכנסת ,תמר זנברג  פעילת חדר מצב אורלי בר-לב, התנועה הירוקה, אורי בן-דוב.



אתר העוקץ, נמצא בבעלות מרכז אדווה, שהוא מרכז מידע על שיוויון וצדק חברתי בישראל. 
תורמיו העיקריים של מרכז אדוה, הם קרן פורד והקרן החדשה לישראל.

ב' זה אוהל, שהיא תנועה חברתית פוליטית שהוקמה בשנת 2011
את התנועה הקימו ביחד עם דפני ליף וחבריה למחאה, עו"ד גליה שמילוביץ' גרינגרד ולאה מילר פורשטט ממשרד עורכי הדין שמואלביץ'-גרינגרד

ב' זה בולשיט

התנועה, שנרשמה כתאגיד מלכ"רי מחו"ל, נרשם בישראל כחברה זרה לתועלת הציבור,

התאגיד הנרשם איננו ישות משפטית ישראלית, אולם רישומו בישראל מאפשר לו לפעול כאן), רישום חל"צ כתאגיד מלכ"רי זר, הוא חריג ביותר.
מדובר בתאגיד מלכ"רי המאוגד בארה"בשביקש לפעול בישראל מבלי להקים ארגון מקומי.

עו"ד גליה שמילוביץ גרינגרד שמשרדה רשם את החל"צ הזר: "היתרונות של רישום מסוג זה ברורים, תאגיד המלכ"ר הזר נרשם בישראל ללא צורך בהקמת ארגון מקומי, ללא מנגנון בישראל, ללא אורגנים מקומיים, ללא עלויות של הנהלה/ועד מקומי, משרדים מקומיים, תחזוקה שוטפת ואופרציות נלוות.
התאגיד נרשם בשם שהוא התאגד במדינת המקור שלו, עם אותם מסמכי התאגדות ותחת אותו מנגנון.יתרה מזאת, התאגיד איננו נדרש לקיים אספות מיוחדות, לא לשם הרישום בישראל ולא לצורכי דיווח שוטפים.כל שעליו לעשות הוא להעביר לרשום העמותות אחת לשנה את הדו"חות הכספיים השנתיים שלו ממדינת המקור שלו "

החברה הנפיקה 7 מיליון מניות במחיר של 20-40 ₪ .
לחברה לא יהיו שכירים, והרווחים שלה יושקעו במטרותיה ולא יחולקו כדיבידנדים לבעלי המניות.

החברה ב' זה אוהל, ממומנת ע"י גופים פרטיים מארה"ב, שלהם אינטרסים שאינם עומדים בקנה אחד עם האינטרסים של מדינת ישראל.

באתר של החברה ל'צדק חברתי' לא נאמר לרגע שלא ישולם לפעילים , תשלום על פעילותם תמורת הגשת חשבוניות.
חברה פרטית זרה שרשומה בחו"ל ואינה צריכה לדאוג לשקיפות ולדווח על התשלומים שלה לפעיליה.

התנועה הירוקה-
התנועה הוקמה ב-2008 על מנת לנסות להיבחר בבחירות 2010, והתארגנותה הואצה עקב הקדמת הבחירות.


אתר - התנועה הירוקה

התנועה הירוקה, ערכה כנס, ב31 בינואר2011 , בסמינר הקיבוצים, בשם "בונים סוציאל-דמוקרטיה"בכנס השתתפו , ציפי לבני, שכיום היא שרת המשפטים, השר עמיר פרץ שכיום משמש כשר לאיכות הסביבה ואישים נוספים מהעבודה, אילן גילאון, חברת הכנסת תמר זנברג ונציגים נוספים ממרצ ועוד כ-200 פעילים.
מטרת הכנס, הייתה בניית כוח פוליטי רב מפלגתי התומך בערכים סוציאל-דמוקרטיים.

סמוך להגשת רשימות המתמודדים לכנסת ה-19 החליטה הנהגת התנועה הירוקה להצטרף לרשימתה של ציפי לבני, התנועה ואלון טל יו"ר תנועת הירוקים, הוצב במקום ה-13 ברשימה.


לאחר שסקרנו את הגופים הגדולים, נעבור גם לפעילים שלהם כגון:
אורלי בר-לב עובדת  כדוברת ואשת תקשורת‏ בחברה "ב' זה אוהל" .





כותב ועורך התכנים באתר של חברת "ב' זה אוהל"

גופים אלו והפעילים שלהם, משתמשים במחאה החברתית של קיץ 2013, כנגד גזירות התקציב של יאיר לפיד והתספורות של הטייקונים, כמסווה לפעילותם החתרנית כנגד הממשלה וחברות הגז.
הקריאות של העיתונאים ברשת למחות כנגד עוולות הבנקים ותאגידי הענק בארץ, כלפי הציבור, משמשים להם קרקע נוחה לפעילותם.

האתר של אורי בן-דב

יש לחזור ולהדגיש, כי הפעילות של הגופים שפועלים כנגד ייצוא הגז הישראלי, אינם בהכרח קשורים לעיתונאים אלו  ומממומנים ע"י גופים זרים מחו"ל שאינה שקופים לציבור, להבדיל מדרישתם הצודקת לדרוש מועדות ממשלתיות כגון ועדת צמח, שקיפות של פרוטוקול דיוניה.





על כך נאמר כבר - יאה דורש, יאה מקיים.

לאחר שראינו, שהמחאה כנגד ייצוא הגז ממדינת ישראל, היא אינה מחאה ספונטנית, אלה התארגנות פוליטית, שמוזנת מכספים שמגיעים מגופים מחו"ל, נשאלת השאלה מה האינטרסים של אותם גופים ?
תחרות עסקית ?
הרי שמענו רק לאחרונה, שארה"ב החלה לייצא גז לחו"ל ישנם גם מדינות באירופה, כמו חברת גזפרום הרוסית או מדינות אחרות כמו לבנון ואיראן, שהפיכתה של מדינת ישראל ליצואנית גז, מהווה איום לגביהם.




בינתיים חברות הגז ושרי הממשלה, רואים ב'מחאה החברתית' כנגד ייצוא הגז, מחאה עממית לגיטימית .
נשאלת השאלה אם שרי הממשלה, וחברות הגז, מעוניינים לקום ולהתעורר, או שהם מעדיפים להמשיך ולהיות אדישים לנעשה ?
בסופו של דבר, הממשלה ותאגידי הגז, בכול מקרה לא יפסידו .
 מי שישלמו את המחיר, יהיו אזרחי המדינה, כפי שכיום במסגרת גזירות התקציב, אנו משלמים את המחיר של מחאת האוהלים בקיץ 2011, שיצר את הגירעון של 40 מיליארד ₪ בתקציב המדינה !



.

מקורות:

1. אתר העוקץ

2. ויקפדיה- מרכז אדווה

3. האתר הרשמי של "צדק חברתי"- J14

4. הזווית השלישית- דפני ליף הכריזה על הקמת תנועה חדשה "ב' זה אוהל"

5. משרד עורכי הדין- שמילוביץ' & גרינגרד & פורשטט


7. אתר- התנועה הירוקה

8. ויקיפדיה- ציפי לבני

9. WALLA- רשימת לבני: יוצאי העבודה, קדימה והתנועה הירוקה

10. ויקיפדיה- אילן גלאון 

11. ויקיפדיה- התנועה

10 תגובות:

  1. <a href="http://www.delekdrilling.co.il/natural-gas/”>ייצוא גז</a> הינו הליך בעל חשיבות כלכלית עצומה הן לתעשיית הגז והן למדינת ישראל. מדובר בביסוס בסיסי של מעצמה. האינטואיציה הראשונית היא להסתכל על כך באור שלילי כשבפועל די להסתכל על עסקאות מסוימות כגון זו שנחתמה מול המצרים כדי להבין שלא כך הדבר.

    השבמחק
  2. בדיקה קצרצרה תוביל למסקנה שאנחנו עתידים להיוותר עם עודפי גז משמעותיים (לא מתמר כמובן, אלא ממאגרים אחרים). ייצוא גז הוא חשוב, והשקעה בו היא חשובה. ממליץ להעמיק עוד למי שמתעניין גם בדלק קידוחים ובשינויים המתרחשים בשותפות בחודשים האחרונים.

    השבמחק
  3. יוסי אבו עושה נכון כשהוא ממשיך לערב עוד גורמים במשק הגז הישראלי, בין אם זה בחתימת עסקאות ייצוא ובין אם זה בחלוקת הזכויות על המאגרים השונים. כך שומרים על שוק מתפתח ונדרש

    השבמחק
  4. דעות פופוליסטיות תמיד היו ותמיד תהיינה. משהו שהאזרח הרגיל שוכח הוא שכל גוף הוא בעל אינטרסים שהוא פועל מתוכם, ושומרי הבית ודומיהם אינם שונים במקרה זה. סיטואציית הגז הינה סבוכה, ובהחלט לא מצב של שחור ולבן.

    השבמחק
  5. המחאה הינה פופוליסטית ונועדה לגייס את האדם מן הרחוב, זה שלא גיבש דעה, איננו מחזיק בדיבידנים, ויש לו אפס ידע רלוונטי בנושאי איכות הסביבה, זיהום אוויר, וכלכלה. תקבולי המס והתמלוגים יופנו לקרן ייעודית אשר תשמש להשקעה, פיתוח ומחקר של משק האנרגיה וכן בגיבוש ויישום תוכנית לאומית להתייעלות אנרגטית ואנרגיות מתחדשות, כפי שקיים במדינות מפותחות רבות - מתוך הנחה ש... יזמי הגז לא מעוניינים בייצור עניין ובאזז בקרב משקיעים מחו"ל במאגרים הפוטנציאליים אשר לחופינו? תמוה, לא מחובר למציאות. דלק קידוחים למעשה מפזרת זכויות על המאגרים כבר קרוב לשנה, ומגייסת משאבים בכדי להמשיך את תהליכי האקספלורציה ולא להתמקד רק בפרוייקטים הקיימים.

    השבמחק
  6. כולם אינטרסנטים גדולים ואין איך לברוח מזה. אין ספק שהשותפויות רואות רווחי עתק, אחרת לא היו עוסקות במלאכה כל כך לא כלכלית, אבל המצב איננו שחור ולבן: ייצוא גז, ובמיוחד מאסדת לוויתן, הוא מהלך רווחי וטוב לכלל תושבי מדינת ישראל.

    השבמחק
  7. תראו, הכל טוב ויפה, אבל צריך לזכור שמאגרי הגז בישראל מניבים יפה גם עשרות שנים קדימה. עם זאת, אי אפשר להסתמך על גז טבעי לתקופה ארוכה מזו קדימה - מהסיבה הפשוטה שבמקביל יש להשקיע באנרגיות מתחדשות.

    השבמחק
  8. בפועל דלק מתחילה להתקרב להפקת הגז מלווייתן, עם תכנית להזרים גז כבר באוקרטובר הקרוב או לכל המאוחר בתחילת נובמבר. אפשר לומר ש דלק קידוחים מצפה ששווי לוויתן יגדל אחרי העברת הפעילות לחו"ל עד לכ-15 מיליארד דולר, בזכות הנגישות למשקיעים זרים.., ולראייה אפשר להתבונן בזריזות בנתוני גז טבעי מחירה, למי עוד לא הובהר פוטנציאל הייצוא?

    השבמחק
  9. בפועל דלק מתחילה להתקרב להפקת הגז מלווייתן, עם תכנית להזרים גז כבר באוקרטובר הקרוב או לכל המאוחר בתחילת נובמבר. אפשר לומר ש דלק קידוחים מצפה ששווי לוויתן יגדל אחרי העברת הפעילות לחו"ל עד לכ-15 מיליארד דולר, בזכות הנגישות למשקיעים זרים.., ולראייה אפשר להתבונן בזריזות בנתוני דלק קידוחים יהש מניהה, למי עוד לא הובהר פוטנציאל הייצוא?

    השבמחק
  10. טוב עושה יוסי אבו כשהוא שומר את מאגר לוויתן על המפה הבינלאומית. כפי שניתן לשמור זהב כזהב, או להשתמש ביתרונות המסחר של זהב ולמכור אותו תמורת כסף, כך ניתן לעשות עם משאב כמו גז. הגז במקרה שלנו הוא כלי ולא מטרה, הוא יתן לנו כמה עשורים של אווויר נקי, ולאחר מכן נצטרך לחשוב איזו אנרגיה מתחדשת אנחנו משלבים במערך האנרגטי שקיים בארצנו בכדי להיפטר מנפט אחת ולתמיד

    השבמחק