חפש בבלוג זה

יום שבת, 15 בפברואר 2014

המשבר בבית החולים הדסה

לאחר פרוץ המשבר בבית החולים הדסה, כולנו שמענו על חגיגת ההטבות של המנכ"ל הקודם של בית החולים, פרופסור שלמה מור יוסף וכיצד הביא את בית חולים הדסה, עד לפרישתו מתפקיד זה, לאחר שעמד כ11 שנים בראש בית החולים הדסה ,בחודש מאי 2013, לגירעון תקציבי.

הדסה עברה תאונת פגע וברך...
מעניין מאד מאוד מי הנהג הפוגע.אין מי שיבדוק...



ממה שפורסם בכלי התקשורת השונים, בסוף שנת 2010, פרופסור מור יוסף הודיע על פרישה, לאור חילוקי דעות בינו לבין ארגון נשות הדסה.

בקשות לארגון נשות הדסה שיבקשו ממור יוסף להמשיך בתפקידו נענו בסירוב ובעקבות יושב-ראש הוועד המנהל של הדסה, יוסי ניצני, ושני חברי הוועד, פרופ' רות ארנון ואבנר נווה, הגישו את התפטרותם מחברות בוועד המנהל של בתי החולים של הדסה, במחאה על ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של מנכ"ל בית החולים, פרופ' שלמה מור יוסף.

במרץ 2010 הושגה פשרה שעל פיה המשיך מור יוסף בתפקידו עד ה- 1 בנובמבר 2011 .


מנכ"ל בית החולים הדסה: פרופסור מור מיוסף

בנוסף לתפקידו של פרופ' מור יוסף, כמנכ"ל בית החולים הדסה, שימש גם בתפקיד יו"ר עמותת קמרון, שהוקמה ע"י הקרן החדשה.
תפקיד העמותה: "לסייע לארגונים להפוך לטובים יותר, למצטיינים ובעלי יציבות ארגונית. ללוות ולייעץ לארגונים במגזר השלישי, תוך שימוש בכלים, במודלים ובמתודולוגיות מקצועיות מקובלות, שעברו התאמה למגזר השלישי. המטרה השנייה – לתמוך, לפתוח ולקדם את הידע המקצועי של הארגונים החברתיים בישראל, בכל הקשור לאסטרטגיה, לניהול, לשיווק, להרחבת מקורות מימון, לשיטות בקרה ולמדידת תוצאות והשפעה חברתית, ולייעול הניהול הפיננסי וליציבות כלכלית."


בכנס שקיימה התנועה בחודש ינואר 2012, בנושא: "ניהול פיננסי מיטבי בארגון חברתי", ניהל פרופ' מור יוסף פנל מומחים: "מיישרים קו" - הצורך בהתמקצעות פיננסית במגזר השלישי
בין חברי הפנל, היו נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה והשרותים החברתיים, שחודשיים מאוחר יותר, בתחילת חודש מרץ 2012, החליט בהחלטה משותפת עם השר כחלון, למנות את פרופ' מור יוסף, לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי.


אודרי שומרון, נציגת ארגון נשות הדסה בישראל. צילם: אבי חיון

לדברי אודרי שמרון, נציגת נשות הדסה בישראל, הסכם הפרישה בסך 10 מיליון ש' עם המנכ"ל לשעבר של ביה"ח, שלמה מור יוסף, לא נעשה בידיעת הארגון.
לדברי אודרי שומרון, הסכם הפרישה נעשה בין יו"ר הדירקטוריון דאז, יוסי ניצני (לשעבר מנכל הרשות לנירות ערך וסמנכ"ל וחבר ההנהלה של בנק מזרחי טפחות ) והנהלת בית החולים. 


מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו אמר בתגובה למשבר בבית החולים הדסה: "ברמה האישית של המדיניות הספציפית שלי, אני רוצה שכל בתי החולים יהיו ממשלתיים. בתי חולים ממשלתיים מתפקדים יותר טוב מציבוריים".

מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, חבר בוועדת גרמן, שיושבת כבר שמונה חודשים ו"בעיית" הדסה לא עלתה שם מעולם.
בנוסף לאחריותו על בתי החולים הציבוריים והממשלתיים, ד"ר רוני גמזו, גם הבעלים של בתי החולים הממשלתיים.
בנוסף מקיים ד"ר גמזו, קשר שותף עם הארגונים החברתיים מבית היוצר של הקרן החדשה.


לאחר פרישת פרופ' מור יוסף מניהול בי"ח הדסה ומינוי אהוד קוקיה תחתיו, לדברי אודרי שימרון: " היינו יותר מפעם אחת במשרדי הממשלה ולא פעם אחת פנינו לעזרה מהממשלה והתרענו שיש בעיה. זה לא מדויק להגיד שלא ידעו. נשות הדסה לא מנהלות את המצב ביום־יום, אבל כבר כשאהוד קוקיה נכנס לתפקיד המנכ"ל (נובמבר 2011) היה ברור מה המצב בבית החולים. הבנו שנתיים קודם שיש נטייה לא טובה, שבאים ומבקשים מאתנו כל הזמן לכסות את ההוצאות התפעוליות... אפשר להגיד על ארגון נשות הדסה הרבה דברים, אך מטומטמות הן לא".

עולה השאלה היכן היו הדירקטורים, שהיו אמורים לפקח על המוסד. בדירקטוריון אפשר למנות אנשים מנוסים כגון שניים שכיהנו בתפקיד מנכ"ל האוצר לשעבר דוד ברודט, ויורם אריאב, מנכ"ל הבורסה לשעבר יוסי ניצני, מנכ"לית הביטוח הלאומי לשעבר אסתר דומיניסיני ומנכ"ל החברה לישראל יוסי רוזן וכול זאת לאחר שדווח בחדשות ליל שישי 14/2/14, כי הנהלת בית החולים הדסה דאגה לרוקן את קרנות הרופאים מהכספים שנצברו שם.


מנכ''ל משרד האוצר לשעבר, ירום אריאב, פעיל חברתי בעמותת שתיל של הקרן החדשה, שהיה דירקטור בבית החולים "הדסה", אומר כי יש להוציא את בית החולים מידי ארגון "נשות הדסה", ולהלאים אותו או להעבירו לידי אחת מקופות החולים.


כשחלק מחברי הדירקטוריון, שמנעו מנשות הדסה לפטר מנהל כושל כפרופסור מור יוסף, טוענים כי יש להלאים את בית החולים הדסה, כפי שאמר זאת יורם אריאב וכולם יחד דאגו להסתיר מהציבור את מצבו האמתי של בית החולים הדסה.
כשהמנכ"ל פרופסור מור יוסף, עומד בראש עמותת קמרון, שתפקידה לתמוך בארגונים שקוראים להלאמת בית החולים הדסה.
כשמדווח כי קרנות הרופאים בבית החולים הדסה התרוקנו מכספיהם בהוראת הנהלת הדסה....
אני חושש שיד בכוונת מכוונת הייתה בדבר, שכול יעודה הוא להלאים את בית החולים הדסה ולהעבירה לבעלות המדינה.


כשהמסקנות מהמשבר נכתבות ללא כול צורך בוועדת חקירה מעל לכול עמוד עיתון, כפי שנכתב בעיתון ישראל היום: "הלקחים העיקריים מהמשבר החריף בבתי החולים של הדסה בירושלים הם שהעירוב של רפואה פרטית וציבורית עלול לגרום לסיאוב ולהשחתה ושהכסף הגדול שזורם ברפואה הפרטית בתוך ביה"ח הציבורי - לא רק שאינו מסייע לצמיחת ביה"ח הציבורי, אלא הוא עלול למוטט ולהחריב אותו. לקח נוסף הוא שניהול עצמאי ופרטי של מוסד חשוב כמו בי"ח, שאינו כפוף לשליטה ממשלתית/ציבורית ישירה, עלול להיות מסוכן, כושל ואף נגוע בשחיתות, והוא מנוגד באופן קשה לאינטרס הבסיסי של כלל הציבור."

תרשים מתוך כנס אלי הורביץ לכלכלה האחרון שהתקיים בהרצלייה

עולה השאלה אם כול הטקסטים שנכתבים היו מוכנים מראש ומלווים במסע יחצני מבית מדרשה של הקרן החדשה?
מטרתה של הקרן החדשה כפי שהובא לידי ביטוי בכנס אלי הורביץ לכלכה, שהתקיים לפני כשלושה חודשים,
בהרצליה, לשלוט בשוק הפרטי בעזרת רגולציה ממשלתית כפי שהם נוהגים לעשות זאת בכול ענף כלכלי, כשהם דואגים להסתייע ברגולציה זו להשגת האג'נדות הכלכליות והפוליטיות שלהם...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה